Και με τη βούλα η συμφωνία 5 δις ευρώ με το Κατάρ

Category:

Οι επενδύσεις θα γίνουν μέσω του κρατικού fund του Κατάρ, που δραστηριοποιείται στους τομείς της ενέργειας, του τουρισμού, των ξενοδοχειακών μονάδων και των ακινήτων.

Με το Μνημόνιο που υπεγράφη συστήνεται...
... Κοινή Επιτροπή Ελλάδας- Κατάρ (Joint Committee), η οποία θα κάνει τις εισηγήσεις για το ποιες επενδύσεις είναι συμφέρουσες και για τις δύο πλευρές και θα παρακολουθεί τις διαδικασίες.

Από ελληνικής πλευράς, επικεφαλής της Επιτροπής τίθεται ο Χάρης Παμπούκης κι από την πλευρά του Κατάρ, ο Αχμάντ Αλ Σαγέντ. Ο υπουργός Επικρατείας είναι άλλωστε αυτός που έκανε όλες τις σχετικές επαφές και συνεννοήσεις για να καταστεί δυνατή η υπογραφή του Μνημονίου, γεγονός που- σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- επιβεβαιώνει τον ρόλο του στις στρατηγικές επενδύσεις. 

Πρόκειται για επενδύσεις του Κατάρ στην Ελλάδα μεταξύ των οποίων - σύμφωνα με πληροφορίες- περιλαμβάνεται και η αξιοποίηση του 15 με 30% της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, με την κατασκευή μαρίνας, αερολιμένα, ξενοδοχείου, συνεδριακών κέντρων και πλωτού καζίνο.

"Θα υπάρχει αμοιβαίο όφελος στον τουρισμό υψηλής ποιότητας, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ανάπτυξη περιοχών" σχολίασε ο Έλληνας πρωθυπουργός. Πρόσθεσε παράλληλα ότι το μνημόνιο συνεργασίας αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας .
Σημειώνεται πως ο κρατικός επενδυτικός όμιλος του Κατάρ (QIA) είναι ένας από τους πέντε μεγαλύτερους στον κόσμο και διαχειρίζεται περίπου 60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι δύο πλευρές αποδίδουν πολιτική σημασία στο μνημόνιο, με την Αθήνα να προσβλέπει σε πολλαπλασιαστικά κέρδη μέσω της βελτίωσης της εικόνας της χώρας στις διεθνείς αγορές.
Στο μνημόνιο δεν αναφέρονται συγκεκριμένα projects. Ωστόσο, κυβερνητικές πηγές επιβεβαιώνουν την πρόθεση για μελλοντική αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου του Ελληνικού στα πρότυπα της Βαρκελώνης. Αυτό σημαίνει ότι θα εξεταστούν ιδέες σχετικά με την δημιουργία υποδομών υποδοχής υψηλού τουρισμού, όπως η κατασκευή μαρίνας για μεγάλα σκάφη, η κατασκευή ξενοδοχείου και αεροδρομίου για ιδιωτικά σκάφη και ελικόπτερα.

Πάντως, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν περιβαλλοντικά ζητήματα που θα πάρει χρόνια μέχρι να ξεπεραστούν, ενώ υπολογίζεται ότι για να φτάσουμε από το μνημόνιο σε ολοκληρωμένη συμφωνία θα περάσουν 4 με 5 χρόνια.

Το Κατάρ έχει ήδη εκδηλώσει επίσημα ενδιαφέρον για την τριπλή ενεργειακή επένδυση ύψους 110 δισ. ευρώ στον Αστακό Αιτοωλοακαρνανίας, όπου προβλέπεται η κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού, τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου και μονάδας βιοκαυσίμων.

Ωστόσο, τα κόμματα της αριστεράς αντιδρούν και κατηγορούν την κυβέρνηση ότι θέλει να μετατρέψει το"Ελληνικό σε... Λας Βέγκας".

Comments (0)

Δημοσίευση σχολίου