Σε τεντωμένο σκοινί...

Category:


Παραμένουν στα μπλόκα τα φορτηγά

Αμετακίνητοι εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών στα μπλόκα που εχουν συγκεντρωθεί στα μπλόκα αντιδρώντας στον νόμο για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους...
...Τα φορτηγά δεν δημιουργούν προβλήματα στις μετακινήσεις των άλλων οχημάτων και η τροχαία βρίσκεται επί ποδός για να προλάβει τυχόν απρόοπτα.

Αργά το  απόγευμα της Πέμπτης σοβαρά προβλήματα δημιουργήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τα φορτηγά αυτοκίνητα που έχουν αποβιβαστεί από τα πλοία παρέμεναν εγκλωβισμένα στο χώρο του λιμανιού, γιατί απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών, δεν τους επιτρέπουν να εξέλθουν.Εξάλλου, κάποιες νταλίκες δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία που είχαν προορισμό τα νησιά για τον ίδιο λόγο.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών, παρά τις γραπτές διαβεβαιώσεις που έδωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας, στα τρία βασικά αιτήματά τους που αφορούν το αναπτυξιακό, το συνταξιοδοτικό και το φορολογικό.
Στη διάρκεια της πανελλαδικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, οι μεταφορείς αποφάσισαν σε ποσοστό 60-40 να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, εκτιμώντας ότι οι δεσμεύσεις του υπουργού δεν τους ικανοποιούν.
Στη διάρκεια της συνάντησης σημειώθηκε μεγάλη ένταση, καθώς ήταν αρκετές οι φωνές που ζητούσαν την αναστολή των κινητοποιήσεων, αλλά οι πιο "θερμόαιμοι" ήταν ανυποχώρητοι, λέγοντας ότι "χάσαμε τα πάντα, δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε".
Οι μεταφορείς, που είχαν μαζί τους και νομικό σύμβουλο, διατείνονται ότι οι δεσμεύσεις του κ. Ρέππα δεν τους ικανοποιούν, καθώς υπάρχουν αρκετές ασάφειες στην επιστολή, η οποία δεν καλύπτει όλα όσα τους είχε υποσχεθεί ο υπουργός.
Δεν ανακοινώθηκε η μορφή που θα πάρουν πλέον οι κινητοποιήσεις, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν τον κλεφτοπόλεμο με την αστυνομία, ενώ σαν άσκηση μεγαλύτερης πίεσης προς την κυβέρνηση θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μην περάσουν φορτηγά προς τα νησιά, με αποτέλεσμα οι ελλείψεις αγαθών να είναι εντονότερες, οπότε εντονότερες θα είναι και οι αντιδράσεις του κόσμου.
Ωστόσο, υπεγράφη Κοινή υπουργική απόφαση, μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη, με την οποία αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας των βυτιοφόρων στις εθνικές οδούς κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου.
Η υπογραφή της ΚΥΑ έρχεται μετά την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών - βυτιοφόρων Δ.Χ. να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Αναλυτικά τι περιλαμβάνει η επιστολή Ρέππα
Ειδικότερα για το φορολογικό, στην επιστολή του ο κ. Ρέππας αναφέρει ότι σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.
Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.
Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.
Για το ασφαλιστικό σημειώνει ότι:
 1.Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
 2.Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 ¤ για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
 3.Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
 4.Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
 5.Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 ¤. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.
 Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.
Τέλος για την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο στην επιστολή αναφέρεται ότι στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
 Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
«Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε», καταλήγει η επιστολή του κ. Ρέππα.

Comments (0)

Δημοσίευση σχολίου