50 εκατ. ευρώ από επώνυμους στο Ταμείο
Πλούσια "λεία" απέφερε το "ρεσάλτο" του ΣΔΟΕ στα πολυτελή κότερα που αράζουν στις μαρίνες της Αττικής, αποκαλύπτοντας την απίστευτη σε έκταση και θρασύτητα "επώνυμη" φοροδιαφυγή...
...Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, αρκετοί είναι πλέον οι πάμπλουτοι σκαφάτοι που, αφού ... έμπλεξαν στην "απόχη" του ΣΔΟΕ, σπεύδουν τώρα να πληρώσουν οικειοθελώς ποσά που φτάνουν ή και ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ ο καθένας, για να γλιτώσουν τα χειρότερα.
Ήδη, όπως ανέφερε αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ έχουν ήδη καταβάλει οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι ενώ … η προσέλευση συνεχίζεται.
Η ...απόβαση του ΣΔΟΕ στις μαρίνες οδήγησε ήδη στη δέσμευση συνολικά περίπου 250 σκαφών, από τα συνολικά 2.500 που ήλεγξε.
Οι ιδιοκτήτες τους καλούνται πλέον να περάσουν από ανάκριση, στην κυριολεξία, "μέχρι τρίτης γενεάς", αφού στους εξονυχιστικούς ελέγχους που τους γίνονται, ζητούνται ακόμα και πιστοποιητικά οικογενειακής καταστάσεως (για να αποκαλυφθούν συγγένειες και εικονικές συναλλαγές με τρίτα πρόσωπα).
Οι έρευνες εκτείνονται όμως ακόμα και στα μεγάλα "παζάρια" σκαφών αναψυχής, στην Ελλάδα, τη Μεσόγειο και ολόκληρο τον κόσμο...
Κλέβουν το κράτος
Το κόλπο με τις αλλοδαπές εταιρίες και τα επαγγελματικά σκάφη που κατά κόρον χρησιμοποιούσαν οι επιτήδειοι, τους επέτρεπε να ζουν μέσα στη χλιδή, εξοικονομώντας πολλά εκατομμύρια ευρώ από φόρους.
Για παράδειγμα, ως τώρα γλίτωναν τους τεράστιους φόρους στην αγορά του σκάφους, τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα, ακόμα και τον ΦΠΑ για τις πάσης φύσεως υπηρεσίες και εργασίες συντήρησης για το σκάφος τους! Επιπλέον, εμφανίζουν τις προσωπικές δαπάνες τους και το ενοίκιο του ελλιμενισμού ως επαγγελματικές, για να μειώνουν τα κέρδη και τους φόρους τους κάθε χρόνο.
Με την απειλή όμως ότι, αν δεν συμμορφωθούν, θα μπλέξουν με τους ελέγχους πόθεν έσχες και με τις σκληρές διατάξεις του νέου φορολογικού νόμου για φοροδιαφυγή και λαθρεμπορία, περισσότεροι από μισή ντουζίνα πλοιοκτήτες έσπευσαν ήδη να μεταφέρουν τα σκάφη στο όνομά τους, πληρώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια ευρώ.
Σε μία και μόνη περίπτωση, για ένα σκάφος Ferretti 22 μέτρων και αξίας 2,25 εκατ. ευρώ, ο πλοιοκτήτης του κλήθηκε να πληρώσει (σε δόσεις) 800.000 ευρώ, ενώ για ένα Azimuth σχεδόν μισό εκατομμύριο.
Οι ελεγκτές ζητούν να δουν το πρωτότυπο τιμολόγιο αγοράς του σκάφους, αφού για κάθε 1 εκατ. ευρώ της αξίας του, αναλογεί φόρος στην αγορά 337.000 ευρώ.
Για να μην υπάρξουν φαινόμενα "υποτιμολόγησης", το ΣΔΟΕ αναζητεί στοιχεία για τις τιμές από την αγορά και ακολουθεί έλεγχος στις εταιρίες που πούλησαν τα σκάφη.
Για όσους πάλι δηλώνουν πως συγγενικά τους πρόσωπα ενοικιάζουν δήθεν το επαγγελματικό τους σκάφος, οι έρευνες καταλήγουν στα ληξιαρχεία των δήμων ώστε να διαπιστωθεί η εικονικότητα της συναλλαγής.
protothema.gr
Comments (0)
Δημοσίευση σχολίου