Εξήγγειλε από …συνήθεια το χαράτσι στο πετρέλαιο!

Category:

Διάλογο για την άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη  σε συνδυασμό και με άλλα μέτρα όπως είναι η εφαρμογή του «πράσινου» Δακτυλίου και της απόσυρσης του γηρασμένου στόλου των βαρέων οχημάτων ανοίγει το υπουργείο Περιβάλλοντος. 

Παράλληλα, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου ουσιαστικά προανήγγειλε την εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης προς εκείνον του πετρελαίου κίνησης, χαρακτηρίζοντας τη σταδιακή εξομοίωσή τους ως ένα κίνητρο για την καταπολέμηση της νοθείας.

Θυμίζουμε ότι, όπως μετέδωσε από χτες το protothema.gr, οι πληροφορίες από την πολύωρη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής παρέπεμπαν σε εφαρμογή του μέτρου από τον Οκτώβριο του 2012 μέσω ρύθμισης που θα ενταχθεί στο φορολογικό νομοσχέδιο.

 Μιλώντας στην επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο υπουργός ΠΕΚΑ κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου απέφυγε να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των μέτρων , τόνισε όμως ότι πρέπει να ληφθούν γρήγορες αποφάσεις από τη στιγμή που η ντιζελοκίνηση μπορεί να δημιουργήσει περιβαλλοντικά οφέλη σε συνδυασμό με τα άλλα μέτρα που σχεδιάζονται.

Γηρασμένος στόλος
Η μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στην αντιμετώπιση των ρυπογόνων φορτηγών που μαζί με τα ταξί ευθύνονται για τις υπερβάσεις των αιωρούμενων σωματιδίων και της ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Υπολογίζεται ότι στην  Ελλάδα, ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών είναι 18 έτη, όταν στην Ευρώπη είναι 8 έτη. «Δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις για την πετρελαιοκίνηση αλλά σκέψεις», δήλωσε ενώπιων των βουλευτών της επιτροπής Περιβάλλοντος ο υπουργός κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, επισημαίνοντας πως μελετώνται μέτρα εκ περιτροπής της κυκλοφορίας ή απαγόρευσης κάποιες μέρες ή ώρες στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.

Όπως σημείωσε, το πρόβλημα στην ατμοσφαιρική ρύπανση θα μπορούσε να λυθεί εάν υπήρχε καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στα μεγάλα κέντρα των πόλεων, κάτι όμως που θα δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα στον ανεφοδιασμό της αγοράς.

 Ο κ. Παπακωνσταντίνου επικαλέστηκε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που δείχνει ότι ενδεχόμενη απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών θα οδηγούσε σε μείωση άνω του 60% των αιωρούμενων σωματιδίων. Ο Δακτύλιος με τη σημερινή του μορφή έχει χάσει την περιβαλλοντική του αξία και χρειάζεται επικαιροποίηση των μέτρων.

 Ο κ. Παπακωνσταντίνου υποστήριξε «Αναζητούμε πιο ρεαλιστικά μέτρα και πιο έξυπνα και επεξεργαζόμαστε διάφορες προτάσεις».

Παλιά – καινούργια κατά το “μονά – ζυγά”
Μάλιστα, ο υπουργός Περιβάλλοντος έδωσε κάποια παραδείγματα από μελέτες του ΕΜΠ για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ο «πράσινος» Δακτύλιος.

Στις προτάσεις αυτές περιλαμβανόταν η κυκλοφορία των οχημάτων μόνο τα Σαββατοκύριακα για ΙΧ προ του 1991, ενώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από το 1991 έως το 2009, η κκλοφορία τους θα επιτρέπεται κατά το πρότυπο μονά-ζυγά. Όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν από το 2009 και μετά η κυκλοφορία τους θα είναι ελεύθερη εφόσον οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι κάτω από 140 γρ. ανά χλμ.

Στο θέμα της νοθείας των καυσίμων ο υπουργός ΠΕΚΑ επεσήμανε ότι χρειάζεται εντατικοποίηση των ελέγχων και καταπολέμηση της λαθρεμπορίας. Προς αυτή την κατεύθυνση ενεργοποιείται η Γενική Γραμματεία Ενέργειας σε συνεργασία και με άλλους φορείς. Σε καταιγισμό παρεμβάσεων που δέχτηκε ο κ. Παπακωνσταντίνου από τους βουλευτές σχετικά με την απελευθέρωση των ταξί και τα πληθυσμιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια που πρέπει να ληφθούν υπόψη ο υπουργός υπεραμύνθηκε των ρυθμίσεων Ραγκούση.

«Μια απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί μπορεί να φέρει ανανέωση του στόλου και απόσυρση παλαιών οχημάτων», δήλωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου, σημειώνοντας ότι η απελευθέρωση με κανόνες μπορεί να βελτιώσει και το Περιβάλλον.

Την άποψη ότι δε θα συμβάλλει στην τόνωση της αγοράς του αυτοκινήτου η ντιζελοκίνηση εξέφρασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων  κ. Γιώργος Βασιλάκης. Όπως είπε 7 στους 10 αντιπροσώπους δεν θέλουν άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης γιατί διαθέτουν μεγάλο στοκ από βενζινοκίνητα οχήματα. Περιέγραψε με τα πλέον μελανά χρώματα την προβληματική λειτουργία των ΚΤΕΟ αλλά και τους ανύπαρκτους ελέγχους της πολιτείας για τη συντήρηση των οχημάτων και ζήτησε να επιταχυνθεί η υιοθέτηση του «πράσινου» Δακτυλίου.

http://www.protothema.gr

Comments (0)

Δημοσίευση σχολίου